Ehdot

XS Lelut ehdot koskevat kaikkia asiakkaita.

XS Lelut edustajan, OY Anvol`in (yritystunnus 2760806-7, osoite Urho Kekkosen katu 4-6E, Helsinki, 00100, Suomi) asiakassuhteissa noudatetaan OY Anvol`in laatimia yleisiä ehtoja ja Suomen lakeja, erityisesti sopimuslakia, kuluttajansuojalakia ja kauppalakia sekä Euroopan parlamentin ja neuvoston asetusta nro 524/2013 kuluttajariitojen verkkovälitteisestä riidanratkaisusta.

1. Tilaus
1.1. Tilaus vahvistetaan XS Lelut verkkokaupassa asiakkaan (jäljempänä ”ostaja”) ja XS Lelut edustajan OY Anvoli'n (yritystunnus 2760806-7, osoite Urho Kekkosen katu 4-6E, Helsinki, 00100, Suomi) (jäljempänä ”myyjä”) välillä. Tilausvahvistus vastaa osto- ja myyntisopimuksen allekirjoittamista.
1.2. Ostaja tekee sähköisesti kotisivulla www.xslelut.fi tilauksen lisäämällä tuotteet virtuaaliseen ostoskoriin.
1.3. Tilaus astuu voimaan, kun ostaja klikkaa linkkiä ”Siirry kassalle”, maksaa tilauksesta ja hyväksyy ehdot.
1.4. Tilaus astuu voimaan, kun laskun summa on saapunut OY Anvolin tilille.
1.5. Ostajan tulee tarkistaa ennen vahvistamista kaikki tilaukseen liittyvät tiedot.
1.6. Myyjä lähettää tilausvahvistuksen ostajan sähköpostiin. Kirjautunut asiakas näkee myös itse tilaukset ja laskut kirjaudumalla verkkokauppaan.

2. Hinta
2.1. Verkkokaupassa myytävien tuotteiden hinnat ilmoitetaan euroina. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%.
2.2. Jos tilauksen arvo on alle 50 €, kuljetusmaksu on 9,95 €.
2.3. Jos tilauksen arvo on yli 50 €, se on veloituksetta.

3. Maksaminen
3.1. Ostajan tulee maksaa tilauksesta verkkokaupassa OP Checkout'in välityksellä. Maksutavat ovat: mobiili, verkkopankki, luottokortti ja Collector lasku.

4. Toimitus
4.1. Tuotteiden toimitusaika on korkeintaan 5 työpäivää (yleensä 1 – 2 työpäivää).
4.2. Toimitustavat ovat: kuljetus automaattiin, postiin ja XS Lelut myymälöihin.
4.2.1. Kun paketti on saapunut, saat SMS tekstiviestin puhelimeesi.
4.3. Ostaja on vastuussa toimituksen viivästymisestä, jos syynä on virheellinen tai epäselvä toimitusosoite.
4.4. Ostajan tulee heti tarkistaa pakkaus ja tuotteet. Jos pakkaus tai tuote on vahingoittunut, siitä tulee ilmoittaa sähköpostiin: verkkokauppa@xslelut.fi .

5. Palautus
5.1. Ostajalla on oikeus palauttaa tuotteet 14 päivän sisällä noutohetkestä alkaen tai vaihtaa ne samanarvoisiin toisiin tuotteisiin.
5.2. Tuotteet tulee palauttaa noutopisteeseen, josta ne on noudettu.
5.2.1. Jos paketti saapui pakettiautomaattiin pystyy lokerokoodilla avaamaan oven uudelleen ja palauttamaan tuotteet. Ohjeet siihen löytyy pakettiautomaatin näytöltä.
5.2.2. Jos paketti saapui postiin pystyy lähetystunnuksella palauttamaan tuotteet sinne.
5.2.3. Jos paketti saapui XS Lelut myymälään pystyy palauttamaan tuotteet sinne.
5.3. Terveys- jai hygieniasyistä palautusoikeus ei koske tutteja, tuttipulloja, hygienia- ja kosmetiikkatuotteita.
5.4. Tuotteiden palauttamisesta tulee ilmoittaa sähköpostitse osoitteeseen: verkkokauppa@xslelut.fi. Sähköpostissa tulee ilmoittaa ostajan nimi, lähetyksen numero, tuotekoodi(t) ja palautuksen syy.
5.5. Myyjän tulee palauttaa raha 14 päivän sisällä paketin saapumisen jälkeen.
5.5.1. Paketin saapuminen saattaa itse kestää myös enintään 14 päivää.
5.6. Myyjällä on oikeus vähentää palautettavasta summasta:
5.6.1. Pakkauksen tai itse tuotteen vahingosta aiheutunut kulut.
5.6.2. Palauttamisesta aiheutuvat välittömät kustannukset, jotka ovat 9,95€.
5.6.3. Jos ostaja on valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen palauttamaan toimitustavasta aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia.
5.6.4. Toimituskulut, jos ostaja palauttaa vain osan tuotteista.

6. Valitusten käsittely
6.1. Myyjän tulee vastata 15 päivän kuluessa kirjallisesti ostajan valitukseen. Jos myyjä tarvitsee vastaamiseen enemmän aikaa hän ilmoittaa asiasta ostajalle.
6.2. Myyjä vastaa tuotteesta kaksi vuotta tilauksen ostohetkestä alkaen jos tuote ei täytä vaatimuksia.
6.3. Kuluttajan lakiin perustuvien oikeuksien lisäksi tuotteella on myös valmistajan takuu. Takuuehdot on liitetty jokaiseen tuotteeseen, jolla on takuu.
6.4. Valmistaja ei ole vastuussa:
a) viasta, jonka ostaja on itse aiheuttanut,
b) viasta, joka johtuu siitä, että tuotetta on käytetty muuhun kuin mihin se on tarkoitettu,
c) viasta, joka johtuu siitä, että tuotetta ei ole huollettu käyttöohjeissa neuvotulla tavalla.
6.5. Jos tuote ei täytä vaatimuksia tai on viallinen ostajalla on oikeus vaatia tuotteen korjaamista, vaihtamista tai palauttamista.
6.6. Jos ostaja tekee valituksen maksaa myyjä ensimmäisen 6 kuukauden aikana palautuskustannukset ja myös jäljellä olevien 18 kuukauden aikana, jos tuotteessa havaitaan valmistusvirhe.
6.7. Jos tuote ei täytä vaatimuksia ostajalla on velvollisuus ilmoittaa asiasta myyjälle kahden kuukauden kuluessa vian ilmenemisestä joko sähköpostitse: verkkokauppa@xslelut.fi tai puhelimitse: +358 4086 87968.
Huom! Tuotteen käyttö tulee lopettaa heti, kun se on viallinen.

7. Henkilötietojen käsittely
7.1. Tilausta varten myyjä kerää ostajasta seuraavat tiedot: etunimi, sukunimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
7.2. Henkilötiedot kerätään ja käsitellään ostajan ja myyjän välisen osto- ja myyntisopimuksen toteuttamiseksi sekä posti- tai kuriiripalvelujen järjestämiseksi.
7.3. Henkilötietojen käsittelijä on myyjä OY Anvol (yritystunnus 2760806-7, osoite Urho Kekkosen katu 4-6E, Helsinki, 00100, Suomi).
7.4. Myyjä välittää ostajan henkilötietoja kolmansille osapuolille, mikäli niiden välittäminen on tarpeen posti- tai kuriiripalvelujen järjestämiseksi. Posti- tai kuriiripalvelujen tarjoajien ja myyjän välillä on tehty sopimus, joka varmistaa ostajan henkilötietojen ja niiden tarkoituksenmukaisen käsittelyn turvallisuuden.
7.5. Myyjä voi välittää ostajan henkilötietoja kolmansille osapuolille ilman ostajan etukäteen antamaa suostumusta vain lain edellyttämissä tapauksissa ja laissa säädetyin ehdoin.
7.6. Ostajalla on milloin tahansa oikeus ottaa yhteyttä myyjään ja pyytää saada tutkittavakseen henkilötietonsa, lopettaakseen niiden käsittelyn ja vaatiakseen niiden poistamista. Ostajalla on myös oikeus käyttää muita Euroopan unionin tietosuoja-asetuksen (GDPR) ja Suomen tietosuojalain oikeuksia.
7.7. Ostajalla on oikeus perua milloin tahansa suostumuksensa käsitellä henkilötietojaan, mutta tämä ei vaikuta edeltävään ostajan suostumuksella tehtävään henkilötietojen käsittelyyn.
7.8. OY Anvolin tietosuojavastaavaan voi ottaa yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@xslelut.fi. Kun ostaja ottaa yhteyttä tietosuojavastaavaan hänen tulee saada vastaus viimeistään 30 päivän kuluttua yhdeydenotosta.
7.9. Jos henkilötietojen keräämisen tarkoitus on täytetty poistetaan ylimääräiset henkilötiedot seuraavasti:
a. Asiakaskortin tiedot 7 vuoden kuluttua tietojen keräämisestä;
b. Verkkokaupan asiakastilin tiedot 7 vuoden kuluttua tietojen keräämisestä;
c. Ostajan henkilötiedot 7 vuoden kuluttua ostoksen tekemisestä.
7.10. Ostajalla on oikeus tarvittaessa tehdä valitus Kilpailu- ja kuluttajavirastoon.
7.11. Lisätietoja henkilötietojen käsittelystä löytyy täältä ”Tietosuojakäytäntö”.

 8.  Henkilötietojen käyttö suoramarkkinointitarkoituksiin
8.1. Ostaja voi liittyä mukaan saamaan OY Anvolin suoramarkkinointitarjouksia.
8.2. Suoramarkkinointikanavia ovat SMS-tekstiviestit, sähköpostiviestit ja perinteinen posti.
8.3. Ostaja suostuu vapaaehtoisesti siihen, että hänen henkilötietojaan käytetään suoramarkkinointitarkoituksiin.
8.4. Ostaja antaa vapaaehtoisen suostumuksensa henkilötietojensa käyttöön suoramarkkinointitarkoituksiin rekisteröitymällä verkkokaupan käyttäjäksi, tekemällä ostoksia verkkokaupasta, täyttämällä tarvittavat kentät verkkokaupan sivustolla tai täyttämällä asiakaskortin rekisteröintilomakkeen tarvittavat kentät.
8.5. Ostajalla on oikeus perua milloin tahansa suostumuksensa ottaa vastaan suoramarkkinointitarjouksia. Henkilötietojen käsittely suoramarkkinointitarkoituksiin lopetetaan, kun asiakkaan henkilötietojensa käsittelemiselle antama lupa perutaan. 
8.6. Ostajalla on mahdollisuus kieltää suoramarkkinointimateriaalien lähettäminen, milloin tahansa noudattamalla suoramarkkinointimateriaaleissa sitä varten annettuja ohjeita. 
8.7. Asiakas voi milloin tahansa pyytää poistamaan, korjaamaan tai päivittämään suoramarkkinointitarkoituksiin kerätyt henkilötietonsa ja kieltää niiden käsittelyn. Henkilötietojensa poistamista tai päivittämistä tai niiden käsittelyn kieltämistä varten ostajan pitää lähettää sähköpostia tietosuojavastaavan sähköpostiosoitteeseen asiakaspalvelu@xslelut.fi  tai täyttämällä täältä löytyvän lomakkeen.
8.8. Oikeutetun intressin perusteella OY Anvol käyttää IT-ratkaisuja, jotka mahdollistavat henkilökohtaisten lähettämisen asiakkaalle ja/tai ostajalle. 

9. Ostajan henkilötietojen välittäminen eteenpäin
9.1. OY Anvol välittää ostajan henkilötietoja seuraavilla kolmansille osapuolille:
 a. Kuljetus- tai kuriiripalvelujen tarjoajille näiden kanssa tehdyn sopimuksen perusteella;
 b. Suostumuksen perusteella suoramarkkinointipalvelujen tarjoajille;
 c. Kirjanpitopalvelujen tarjoajille lakiin perustuvien velvoitteiden täyttämiseksi;
 d. Suostumuksen perusteella IT-palvelujen tarjoajille;
 e. Muiden lakeihin perustuvien velvoitteiden täyttämiseksi.

10. “Sisäänrakennettu yksityisyyden suoja” (Data protecion by design) ja ”oletusarvoinen yksityisyyden suoja” (Data protection by default)
10.1. Asiakkaan ja/tai ostajan henkilötietojen korkean tason suojauksen varmistamiseksi OY Anvol suorittaa kaikki kohtuulliset tekniset ja organistoriset toimenpiteet taatakseen henkilötietojen turvallisuuden.
10.2. OY Anvol varmistaa, että olemassa olevat informaatiojärjestelmät, muut teknologiat ja talon sisäiset työjärjestelmät on suunniteltu noudattaen relevantteja ja ajanmukaisia turvatoimia, jotka tarvitaan henkilötietojen turvallista käsittelyä varten.
10.3. Kaikkia ostajan käynnin aikana ja OY Anvolin verkkokaupassa tehtyjen ostosten yhteydessä kerättyjä henkilötietoja käsitellään luottamuksellisena informaationa. Salattu yhteydenpitokanava pankkien kanssa varmistaa ostajalle hänen henkilötietojensa ja pankkiyteystietojensa turvallisuuden.

11. Muut ehdot
11.1. OY Anvol ei vastaa ostajalle aiheutuneesta vahingosta tai toimituksen viivästymisestä, jos vahinko tai tuotteiden toimituksen viivästyminen johtuu olosuhteista, joihin OY Anvol ei ole voinut vaikuttaa ja joiden tapahtumista ei ole voitu ennakoida eikä OY Anvol ole voinut niistä tietää (force majeure).
11.2. OY Anvol ratkaisee asiakkaidensa kanssa ilmenevät väärinkäsitykset rauhanomaisesti ja neuvottelemalla.
11.3. Kuitenkin jos osapuolet eivät löydä sopivaa ratkaisua, ostajalla on oikeus viedä riita kuluttajariitalautakuntaan tai ostajan asuinmaan käräjäoikeuteen.
11.4. Myyjä kiinnittää ostajan huomion verkkovälitteiseen riidanratkaisufoorumiin (ODR-foorumiin) Euroopan parlamentin neuvoston asetuksen (EU) nro 524/2013 mukaisesti, jossa kuluttajariitoja voidaan ratkaista verkkovälitteisesti. Internetiin perustuva riidanratkaisufoormu on suunniteltu erityisesti rajat ylittävien riitojen ratkaisemiseen mahdollistamalla sen, että kuluttaja-ostaja voi löytää sopivan oikeusistuinten ulkopuolisen tahon käsittelemään tietyn riidan jäsenvaltiossaan. ODR-foorumi löytyy osoitteesta: http://ec.europa.eu/consumers/odr/